lunedì, settembre 25, 2006

Mmmm, com m'agrada Barcelona...! / Mmmm quanto mi piace Barcellona...!

M'agrada Barcelona, m'agrada molt. M'agraden els seus aires, els colors, la gent, els nois (serà que no estic acostumada a ells, però els trobo tots tan guapos i interessants...!). M'agrada trobar-me amb els amics, retrobar-me amb la família... Sortir de festa, sobretot quan és festa major i encara sembla estiu! M'agrada passejar-me per Gràcia. Vaig a dinar a un restaurant mexicà amb un amic i després anem al cine, als Verdi (V.O. de tota la vida) em recorden la Cineteca, però no sento enyorança. "Water" (Agua), un film tant dur com interessant i necessari, almenys per nosaltres ignorants occidentals que tenim una idea "inventada" de l'Índia. Ploro amb la pel·lícula en els moments més impensats, últimament estic hipersensible i ploro amb qualsevol pel·lícula! Sortim i em trobo l'Eduard, un vell amic de l'escola. Em perdo pels carrerons i les places del meu barri preferit. M'aturo a fer una orxata, l'última de la temporada. Fa solet, calor, s'està de fàbula! Després de la pluja del dia anterior que ens va deixar sense concerts perduts pels bars del Born. Passo pel carrer santa Àgata, m'aturo a l'aparador de Zucca, ja no hi són les meves arracades. Llàstima, era com si hi hagués un trocet de mi al cor de Gràcia. M'endinso pel carrer Carolines, fantàstica la casa Vicens! Gaudí és únic. Torno a casa. Baixo al centre per trobar-me amb la Mar, vespre de Mercè i BAM, ens asseiem davant del MACBA, sempre vital, en moviment. Plaça Universitat, Marina i Mar (l'altra). Recuperem energies amb un entrepà i una amanida al Fidel (com m'agrada aquest local!) i parlem dels nostres projectes. Ens submergim en els concerts sense saber ben bé quin triar. Rambla del Raval, concertillo d'un grup argelí que no ens acaba de convèncer i ens apalanquem, però per casualitat ens topem amb una batucada (improvisada?) a plaça de Sant Agustí que ens anima la nit. Tornem a la rambla del Raval i ens cansem també del grup francès per acabar al Sifó, animat bar musical (nou per mi). M'encanta la decoració, la música, els colors i els sofàs. La gent va una mica passada de voltes o nosatres massa tranquils...Em truca la Maria de Madird que s'apunta amb la Tània a fer l'última copa aquí. Uns guiris ens volen treure a ballar però noaltres estem de tranquis xerrant de les nostres coses. Torno tard a casa però quin dia tan intens i divertit, diumenge barceloní 100%. M'encanta la meva ciutat!

Dilluns festiu, dia de la Mercè, fa sol i calor. Ja estem a la tardor però em sento com a ple estiu. Faig el bermut al Chiringuito de la Barceloneta, enmig d'estrangers i gent que aprofita el dia de festa per venir a prop del mar. M'agrada l'olor del mar. Ens posem al dia amb la Clara davant d'una birreta i unes olives. La truquen de la feina. Saludo el mar i me'n torno pels carrers estrets de la Barceloneta. Roba estesa, m'imagino si Nàpols se li assemblarà...Em trobo amb la Mireia, voltem per la meitat dels restaurants del Born, impossible trobar una taula en una terrasseta amb un dia com avui! Fem un salt del Born al Gòtic, la Tete tancada, el Venus ple, ens perdem pels carrerons i acabem en un clàssic, econòmic i que no falla mai, l'Oviso a la plaça del tripi (oficialment George Orwel). Faig una visita al pis nou de la Maria i la Tània (sóc la primera visita!), bellissimo! Entre carrer Ample i Escudellers. Condecoració de les Creus de Sant Jordi al Gran Teatre del Liceu (retrobo els meus companys de feina, em sento quasi com a casa), l'avi és un dels protagonistes, felicitats avi! I acabem sopant a casa d'un comte entre periodistes i gent d'alta societat, no és el meu lloc però no em sento incòmode. Nit rodona, dies plens.

M'entusiasme Barcelona!

6 Comments:

At 12:21 PM, Anonymous Anonimo said...

I a mi m'entusiasmen els teus posts... De veritat, transmets molta energia... Disfruta també de Bolonia... aprofita que mai se sap quan podràs tornar...
Petons barcelonins
Clara

 
At 3:38 PM, Blogger FA said...

Mmmm, com m'agrada la meva filla...!
;-)
.

 
At 1:16 PM, Blogger FA said...

Mmmm, com m'agrada la meva filla...!
;-)
.

 
At 7:33 PM, Blogger  said...

Què pesat!!
Com li agrada la seva filla :-)

 
At 7:35 PM, Blogger  said...

A mi també :-)
i el post aquest qüotidià m'ha agradat molt.
Em sembla que aniré a veure aquesta ciutat que dius. que és la mateixa que la meva però també una altra.

 
At 1:29 PM, Blogger bruixilda said...

aquests dies he conegut més a fons bologna amb tu!!! ara vull q redescobrim barcelona plegades!!!

 

Posta un commento

<< Home